HEMA

veelgestelde vragen over digitale Apple Codes

Op deze FAQ pagina vind je antwoord op bijna al je vragen over je digitale codes van App Store & iTunes of Apple Music. Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt contact opnemen met de HEMA klantenservice op het nummer: 020 – 224 2424 op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur  en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Of stuur jouw bericht op via het contactformulier.

Ik heb geen tweede e-mail ontvangen of mijn cadeau is niet bij de ontvanger aangekomen, wat nu?

Na het afronden van je bestelling op heb je allereerst een bevestigingsmail gekregen met jouw ordernummer. Controleer ook of dat de e-mail niet in de spam of ongewenste mail terecht is gekomen. Je kunt de code ook zelf ophalen door naar de volgende pagina te gaan. Vul hier het ordernummer in, je eigen e-mail adres en postcode. Vervolgens kun je ervoor kiezen om de code naar het e-mailadres te sturen van diegene aan wie je het cadeau hebt gedaan, of je kunt kiezen voor de optie ‘code ontvangen’. Wanneer je hiervoor het laatste kiest wordt de code beschikbaar gesteld.

Ik ben mijn ordernummer kwijt, hoe vind ik deze?

In de bevestigingsmail die je hebt gekregen vind je het overzicht van je order. Hierin staat welk digitaal product je hebt besteld met jouw ordernummer. Kun je de bevestiging niet vinden of heb je deze niet ontvangen? Dan kun je altijd nog kijken bij je bankafschriften. Als de betaling is gelukt, wordt de ordernummer ook bij de omschrijving vermeld.

Bij het ophalen van mijn digitale code krijg ik een foutmelding: “je digitale product is niet gevonden aan de hand van deze gegevens”. Wat betekent dit?

Waarschijnlijk zijn de ingevulde gegevens onjuist. Controleer goed of je het juiste ordernummer, e-mailadres en de juiste postcode hebt ingevuld. Indien de bestelling pas net is geplaatst, raden wij je aan om het over één uur nogmaals te proberen.

Ik krijg de melding: “je digitale product is in behandeling, probeer het later opnieuw”. Wat betekent dit?

Dit houdt in dat jouw code wordt gegenereerd. Deze zal binnen enkele minuten in je mailbox verschijnen. Probeer het over tien minuten nogmaals.

Werkt Apple Music op Android?

Ja, Apple Music wordt ook aangeboden door Android. Dit is te downloaden via Google Play. Houd wel rekening ermee dat Apple Music in eerste instantie is voor Apple apparaten, dus sommige voorzieningen zijn niet beschikbaar op Android.

Hoe verzilver ik mijn digitale code?

Ga op je iOS-device naar de App Store en kies onderin het menu voor Uitgelicht. Scroll helemaal naar beneden tot je de knop ‘Wissel in’ ziet staan. Hier dien je in te loggen in de iTunes Store. Digitale codes kun je alleen handmatig invoeren, zodra je een code ingevoerd hebt, kun je het tegoed gebruiken.

Hoe verzilver ik mijn digitale code (op een PC)?

Klik, als je in je eigen iTunes bibliotheek bent rechts bovenin op iTunes Store. Aan de rechterkant in het SNELKOPPELINGEN menu klik je op ‘Wissel in’. 3. Je kunt de digitale code handmatig invoeren. Na het inwisselen van de code kun je gebruik maken van je tegoed.

Ik kan mij digitale code niet inwisselen. Wat moet ik doen?

Voor problemen met het inwisselen van je App Store & iTunes, neem dan contact op met Apple Support. Houd je App Store & iTunes en ordernummer bij de hand.

Hoeveel muziek kan ik downloaden op mijn apparaat?

Voor een abonnement van Apple Music geldt er geen limiet voor het downloaden van muziek. Je kunt dus zo veel downloaden als je wilt, zolang je maar genoeg opslagruimte hebt op je apparaat.